Membuatkan aku geram .

Petang yang terik.

Aku pulang ke rumah dengan peluh yang mengalir ke pipiku. Aku sendiri tidak dapat menahan peluh di pipiku. Tidak dapat dihuraikan. Buntu.

Aku segera mengapai telefon bimbit tanpa bicara. Mengaharapkan mesej ringkas dari kau. Pilu. Tiada apa. Tiada satu pun yang terpapar di skrin telefon.

'Mungkin dia mesej hanya sekadar teman'

Menarik nafas panjang. Tanpa disedari peluh aku mengalir lagi bersama mimpi yang mula menjengah.

Aku tersedar dari mimpi yang panjang apabila terdengar suara yang garang memanggil aku keluar. Terlewat keluar. Pada waktu itu juga. Telefon bimbit aku tidak bergetar. Aku mengharapkan kau yang memanggil aku. Aku inginkan kau memberi penjelasan.

Perlahan lahan.

"Hoi"

Aku betul betul terkejut. Terdiam tidak berkata apa apa.

"Kau jual nombur bini aku apa? Kau tak puas hati apa dengan dia? Kau nak balas demdam?

Aku terkejut apa bila dia cakap begitu. Sambil berkerut muka aku dibuatnya. Untuk kesekian kalinya aku terdiam.

Dengan muka yang berkerut aku memandang ke arah kau.

Cukup senang lelaki itu berkata seperti itu. Lebih 1jam lebih aku duduk di atas moto. Bagai tiada apa apa.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment