Semoga kau terus bernafas .

Kau sudah besar panjang.
Bisa pegang itu dan ini sendiri.
Bisa makan tanpa di suap.

Kau sudah besar. Kenal erti dunia. Matang segalanya.

Panggilan telefon aku buat semata mata ingin mendengar suara jantana kau dalam panggilan. Untuk mengucap selamat malam.

Kau memilih untuk diam selama aku berkata.

20 Minit hanya mendengar nafas kau.

Hina betol aku di hati kau. Kejam.

Tidak perlu kau berkata apa apa , hanya nafas kau , maka aku sudah bahagia.

Entah kenapa aku terasa bodoh. Menangis sebelum kau menamatkan talian.

Sebelumm itu. Aku bikin cake yang sebesar alam , untukdi jamu kau seorang. Tinggi martabat kau di hati aku. Maka aku ukir nama kau di atasnya. Cantik. Bersama itu aku hadiah kan kau sekeping kad bersama hadiah. Agar kau simpan sebagai kenang kenangan.

Aku pernah di hati kau 'dulu'.

Bercakap dengan aku juga kau takpernah impikan. Bertemu aku langsung tidak.

Jika aku di beri kesempatan. Cukuplah aku dapat bermimpi ketemu kau. Biar kau wujud dalam lena. Aku akan terus tidur.
Aku pasti. Kau akan pulang. Selamat malam.
 

No comments:

Post a Comment